SURFi – Biznes w zasięgu ręki
aWiadomości

Co można wysłać klientowi w prezencie na Święta i dlaczego to takie ważne?

Działania PR przed Bożym Narodzeniem powinny być mocno nastawione na klientów. Pamiętajmy bowiem, że to dobry moment nie tylko na to, by pokazać, że o nich pamiętamy, lecz także zaprezentować nową ofertę.

Jaki mają cel działania promocyjne przed Bożym Narodzeniem?

  • Pełnią funkcję fatyczną – czyli podtrzymują relacje i kontakt z klientem;
  • Pokazują klientom, że o nich pamiętamy, dzięki czemu czują się docenieni;
  • Podarowanie klientowi małego upominku pozwoli nam na zbudowanie przywiązania klienta do naszej firmy – jest to droga do budowania lojalności,
  • Wysyłka newslettera z przypomnieniem może skutkować zamówieniem, więc to wkład w potencjalny zysk;
  • To droga do pokazania swojej nowej lub sprofilowanej / promocyjnej oferty dla klienta;
  • Budowa wizerunku firmy, która dba o klientów.

Zamów kuriera i wyślij prezenty

Jak widać szeroko zakrojone działania promocyjne tak naprawdę są bardzo pomocne w twoim biznesie i mogą się zwrócić w postaci kolejnych zamówień od klientów.

  • Dla wszystkich klientów

Przed Świętami warto zadbać o wysyłkę kartek świątecznych wszystkim klientom. Nie wysyłajmy wyłącznie życzeń mailem. To masowe działanie i niewielu klientów poczuje się docenionym. Wiadomo, że aby wysłać taki mail, wystarczy jeden raz kliknąć myszką.

Postaraj się wysłać kartki papierowe. Jeżeli nie masz czasu wypisywać na nich życzenia, niech mają w środku wydrukowany tekst, a ty wyłącznie się na nich podpisz. To i tak będzie dużo bardziej osobisty gest niż życzenia online. Aby kartki dotarły na czas zamów kuriera odpowiednio wcześniej.

  • Dla kluczowych klientów

Dla klientów kluczowych warto wysłać małe upominki, do których można dołączyć nasz najnowszy katalog z produktami, nowości itd. To może być coś niewielkiego z twojej oferty sklepowej, albo sprofilowany prezent od firmy, na przykład bombka, kalendarz na nowy rok z długopisem z waszym logo, albo czekolada. Taki gest zawsze zostanie doceniony. Pamiętaj jedynie o tym, aby rozplanować działania tak, by przesyłki dotarły przed świętami. Dlatego zamów kuriera wcześniej, z dokładną datą odbioru przesyłek.

A co z zamówieniami?

Pamiętaj, aby do przedświątecznych zamówień dokładać także drobne upominki. Nowi klienci, którzy trafią do ciebie przed świętami, to potencjalni stali klienci i tak należy ich traktować.

W ramach promocji podaruj im na przykład:

  • 10 % zniżki na następne zakupy,
  • darmową wysyłkę zamówienia, jeżeli zarobią zakupy za określoną przez ciebie kwotę,
  • kupon na jakąś kwotę do wydania na zakupy do końca stycznia 2016,
  • próbki innych produktów z twojej oferty,
  • sianko, stroik lub inny drobny gadżet przedświąteczny.

Każda z tych rzeczy będzie cię niewiele kosztować, a istnieje duża szansa, że część z klientów wróci.

Related posts

Co można załatwić przez internet?

admin

Czy wakacje w Grecji będą w tym roku wyjątkowo drogie? [OPINIA ANALITYKA CINKCIARZ.PL]

admin

Produkcja przemysłowa w kwietniu 2011

admin