Jak przekuć tradycję lokalną w biznes? Pobudka w Hubie #2 – śniadanie networkingowe w Idea Hub

112

Czy można założyć biznes wykorzystując kulturę swojego regionu? Czy bazując na lokalności możliwe jest stworzenie marki o globalnym potencjale? Na te pytania odpowie Marta Wróbel, właścicielka firmy Folkstar, podczas drugiego śniadania networkingowego z cyklu Pobudka w Hubie, które odbędzie się już 21 lipca o 10:30 w Idea Hub w Manufakturze.

Podczas drugiego spotkania z tego cyklu, uczestnicy posiłkując się historią firmy Folkstar, będą mogli ocenić własne szanse na założenie lub rozwój biznesu opartego na łódzkim potencjale.

Moda na wykorzystywanie motywów folklorystycznych obecna jest już nie tylko w regionie łowickim, na Kaszubach czy na Podhalu. Coraz częściej możemy obserwować mieszkańców wielkich aglomeracji miejskich, którzy w swojej garderobie posiadają rzeczy z charakterystycznymi wzorami. Duża w tym zasługa ludzi, którzy wykorzystują tradycje lokalne do stworzenia biznesów i promowania konkretnego regionu. Tak zrobiła Marta Wróbel, która w 2009 roku otworzyła firmę Folkstar z produktami przyozdobionymi łowickimi wzorami, które kupili już klienci z ponad stu krajów, w tym m.in. z Arabii Saudyjskiej czy Korei Północnej.

Podczas drugiego śniadania networkingowego w Idea Hub, uczestnicy dowiedzą się, jak buduje się biznesowy potencjał, wykorzystując lokalne tradycje. Marta Wróbel opowie co sprawiło, że motywy folk stały się modne i jak sprzedaje się rzeczy oparte na sztuce ludowej, a także jak wyglądała ścieżka jej kariery. Folkstar z początku był sklepem internetowym, obecnie posiada 6 lokalizacji stacjonarnych w całej Polsce i zatrudnia 40 pracowników.

Na pomysł stworzenia sklepu bazującego na kulturze lokalnej wpadłam podczas mojego pobytu w Stanach Zjednoczonych, gdzie uczęszczałam do szkoły średniej. Stan Teksas, w którym mieszkałam, słynie z tego, że chlubi się swoją kulturą, ludzie są dumni ze swojego pochodzenia. Postanowiłam przenieść to do naszego kraju, przecież mamy bogatą ofertę ludową, a szczególnie Łowicz, w którym założyłam swoją firmę – mówi Marta Wróbel.

Pobudka w Hubie to cykl śniadań networkingowych dla przedsiębiorców, które odbywają się dwa razy w miesiącu w Idea Hub w Manufakturze. Każde spotkanie składa się z dwóch paneli. Podczas pierwszego, zaproszony gość opowiada o swoim doświadczeniu w biznesie i dzieli się spostrzeżeniami na konkretny temat. Drugi zaś przeznaczony jest na networking, czyli rozmowy między uczestnikami, nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych i wymianę inspiracji.

Idea Hub to przestrzeń coworkingowa, w której przedsiębiorcy mogą za darmo pracować, napić się kawy czy wynająć salę konferencyjną na spotkanie biznesowe. Regularnie odbywają się w niej również warsztaty dotyczące szeroko pojętej przedsiębiorczości.

Reklama