Raport: innowacyjność zwiększa konkurencyjność gospodarki

37

97 proc. polskich respondentów uznało, że innowacja jest głównym czynnikiem, dzięki któremu podniesiona zostanie raport-innowacyjnosc-zwieksza-konkurencyjnosc-gospodarkikonkurencyjność krajowej gospodarki – wynika z zaprezentowanego w środę raportu Barometr Innowacji 2011.

Celem badania było określenie innowacyjności gospodarek 13 wybranych krajów. Polska była jedynym reprezentantem regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Badanie w naszym kraju zostało przeprowadzone w czerwcu br. Ujęto w nim informacje z ankiet wypełnionych przez 100 polskich menadżerów wyższego szczebla, bezpośrednio zaangażowanych w kształtowanie i wdrażanie strategii innowacyjności w swoich firmach.

„Polacy z optymizmem podchodzą do innowacyjności. Innowacyjność wymaga jednak specyficznego otoczenia, którego najważniejsze elementy to umiejętności, współpraca i rynek. Dziś musimy zadać sobie pytanie, jak zatrzymać utalentowanych innowatorów w kraju i jak poprawić tutejsze warunki rozwoju innowacyjności” – powiedział na konferencji prasowej dyrektor generalny GE na Europę Środkową Lesław Kuzaj. Firma GE zleciła wykonanie badania.

Z raportu wynika, że 80 proc. uczestników badania uważa, iż polski rząd i instytucje publiczne przeznaczają niewystarczającą część swoich funduszy na wsparcie innowacyjnych przedsiębiorstw. Z kolei 85 proc. ankietowanych uznało, że „potrzeby w dziedzinie innowacji bardziej niż kiedykolwiek muszą być ukierunkowane na potrzeby konkretnych rynków”.

Autorzy raportu wskazali, że ograniczenie biurokracji w dostępie do funduszy unijnych przeznaczonych na rozwój innowacyjności powinno być kluczowym priorytetem dla polskich i unijnych polityków – uznało tak 67 proc. badanych. Zaś 59 proc. respondentów stwierdziło, że polskie uczelnie wyższe i szkoły nie zapewniają solidnego modelu wykształcenia dla przyszłych liderów innowacyjności.

„Innowacyjność to potencjał dla polskiej gospodarki, który może poprawić jakość życia ” – powiedział Kuzaj.

GE to globalna firma działająca w takich obszarach jak infrastruktura, finanse i media. Obsługuje klientów w ponad 100 krajach. Oferuje produkty i usługi, m.in. silniki lotnicze, urządzenia do generowania prądu, technologie uzdatniania wody, zabezpieczenia, finansowanie dla klientów indywidualnych i przedsiębiorstw, materiały telewizyjne. Wartość przychodów w 2010 r. sięgnęła 150 mld dol. W Polsce firma działa od 1992 r.

 

Źródło:  www.naukawpolsce.pap.pl

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here