SURFi – Biznes w zasięgu ręki
  • Home
  • Artykuły
  • Społeczny wymiar kupowania – modelowe wdrożenie wirtualnego portfela YetiPay u dystrybutora ebooków Virtualo na Media Trendy 2012
Artykuły Internet Komputery Oprogramowanie Technologie

Społeczny wymiar kupowania – modelowe wdrożenie wirtualnego portfela YetiPay u dystrybutora ebooków Virtualo na Media Trendy 2012

19 kwietnia, podczas konferencji Media Trendy 2012 – prestiżowej imprezyspoleczny-wymiar-kupowania-modelowe-wdrozenie-wirtualnego-portfela-yetipay-u-dystrybutora-ebookow-virtualo-na-media-trendy-2012 branżowej omawiającej nowe zjawiska z zakresu Internetu, social media i e-biznesu – zaprezentowane zostało modelowe wdrożenie płatności YetiPay, czyli wirtualnego portfela na Virtualo.pl

Społeczny wymiar kupowania, temat omówiony na konferencji Media Trendy, podkreśla nowy sposób wykorzystywania potencjału zakupowego mediów społecznościowych i docierania do potencjalnych Klientów niekonwencjonalnymi metodami. Formuła zaproponowana przez YetiPay i Virtualo jest prosta – wybierz ebooka, błyskawicznie i wygodnie zapłać, a następnie poinformuj swoich znajomych, publikując wpis na Facebooku i otrzymaj zwrot 5% wartości transakcji. Jest to nowy sposób wykorzystywania synergii pomiędzy providerem płatności a dostawcą treści cyfrowych. Po dokonaniu transakcji na tablicy pojawi się wpis z informacją o zakupie, który jest rekomendacją zarówno dla kupionego tytułu, jak i księgarni.

Z raportu Digital Life 2012 przygotowanego przez TNS wynika, że obecnie aż 50% kampanii prowadzonych w social media pozostaje niezauważonych przez odbiorców. Oznacza to, że również w przypadku mediów społecznościowych mamy do czynienia ze zjawiskiem add blindness. Powoli wyczerpuje się też entuzjazm fanów do rozmaitych konkursów i aplikacji na Facebooku, dlatego potrzebne są nowe, skuteczne narzędzia. Koncepcja dzielenia się informacją na temat kupionych ebooków wpisuje się zarówno w idee marketingu wirusowego i social advertising, jak również w social shopping.

Użytkownik XXI wieku jest coraz bardziej wymagający – oczekuje doskonałego usability witryny, jest dobrze zorientowany w cenach i chce kupować korzystnie, ale ma niewiele czasu, w związku z czym wszystkie procesy muszą przebiegać błyskawicznie – stwierdza Piotr Żychliński, Prezes YetiPay. Klienci oczekują natychmiastowej dostawy, co w praktyce oznacza niezwłoczne zaksięgowanie płatności i udostępnienie kupionego pliku – potwierdza Robert Rybski, Prezes Virtualo. Cały proces odbywa się oczywiście wirtualnie i trwa najwyżej 60 sekund

Filozofia działania opierająca się na upraszczaniu procesu zakupowego i elastycznego reagowania na potrzeby swoich odbiorców jest wspólna dla obu firm. Virtualo udostępnia ebooki w wygodnym multiformacie, umożliwiając pobranie nie jednego, a wszystkich obecnie dostępnych formatów ebooków (EPUB, MOBI na Kindle, PDF), dzięki czemu klient kupuje treść, a nie format i nie musi się martwić o wygodę czytania. Dodatkowo polskojęzyczna oferta Virtualo jest w 80% wolna od DRM, czyli jest zabezpieczona wygodnym znakiem wodnym. Virtualo jako pierwsze wprowadziło również format MOBI na czytniki Kindle. To jednak nie koniec wspólnych działań YetiPay i Virtualo – firmy zapowiadają mocne uderzenie w najbliższym czasie.

Źródło: Informacja Prasowa

Related posts

Zmiana formy opodatkowania do 20 stycznia 2016!

admin

Jak przesłać PIT za 2011 rok przez Internet?

Kontroluj rzeczywisty czas pracy swoich pracowników z TETA Personel

Leave a Comment